24 december

"look at the stars, look how they shine for you"

Ännu en dag har passerat. Nu råkar det bara vara så att denna dagen är den 24 december, dvs julafton. Min julstämmning är på 0.01. Vi har varit på ett vattenverk idag, eller som isa sa, reningsverk. Trodde vi iallafall. Det visade sig vara en kanal passage av nåt slag. Intressant var det inte. Men bättre än att sitta hemma och vara en get. Sen för att väcka liv i våra tonårshjärnor blev det lite shopping. Lite. Ett läppglans rikare blev jag. Syster, ett par skor. Inga förvånade miner antar jag. 

Jag ser förövrigt ut som ett eksem barn. En rudolf-med-röda-mulen näsa och en flagnande panna är vad jag går och bär på dagarna i ända. Till detta har jag oftast fettigt hår och en läckra snövita ben och armar. Förvånandsvärt att ingen springer iväg när de ser mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0