Outfit.


Sidenbyxor Zara
Topp Åhlens
Skärp Vintage

Överlycklig.

Woooow.. jag är överlycklig, taggad och spänd. Vet ni vad jag ska göra imorgon ? Jag ska till SANDHAMN ! Så jävla härligt! bara över dagen har jag och några kompisar bestämt att vi ska ta båten ut. Sjukt härligt asså.

Kom förövrigt just hem från en så kallad "fest" här i djiursholm. Det var seriöst det tristaste jag varit med om. Skulle jag inte ha druckit dedär drinkarna skulle jag skjutit mig på toan. Illa. Nu känner jag att jag verkligen måste fixa ne hel jeevla massa till imorgon. Outfit kommer inom kort! Stay tuned.

Tynningö 08.


En liten video jag har gjort av våran lilla resa ;D

Prefer.

My hopes are so high that your kiss might kill me,
So won't you kill me, so I die happy?
My heart is yours, to fill or burst,
To break or bury, or wear as jewelry.
Whichever you prefer.

Kvällens.


Skor Blink
Jeans H&M
Väska Bianco
Tisha Ebay

Kärlek.

God kväll. Kom precis hem från bion där jag och Michelle såg på Sex and the city filmen en gång till. Och min åsikt om den kvarstår. En bra film men inte riktigt en film som uppnådde alla förväntningar. Men en film som får en att tänka. I mängder. Som min vän fint sa. Vi satt utanför biosalongen ett bra tag efter filmens slut och bara babblade. vi kom fram till att ens liv är inte tillräckligt fulländat förrens man har kärlek. Trots detta klagar vi när vi har kärlek, när vi inte har det och när vi inte vill ha det. Det är en flickas liv i ett nötskal. Eller snarare, mitt liv i ett nötskal. Men jag vill inte påstå att jag klagar. Jag uttrycker mina känslor och hoppas innerligt att mina vänner får mig på bättre humör. Och oftast hjälper det. Men ibland inte. Och då förblir livet skit.

Todays



Klänning Frankrike
Jeansjacka H&M
Skor Esprit
Väska Bianco
Solbrillor Rayban

Dag på stan.

Tjofadderittan lambo!
 Lalala kom just hem från en stort sagt låång dag på stan. Min partner in crime var mathilda som vanligt.
Det började med att vi möttes vid stadion för att arbeta oss in mot stan. Då när vi skulle testa om Mathildas kort fungerade så åt automaten upp kortet så vi behövde först möta min mamma för att jag skulle få pengar och sen behövde vi gå till salongen för att låna pengar. Därefter gick vi och tog en latte och kollade i affärer. Jag köpte dock ingenting överhuvudtaget. Mathilda däremot shoppade för fullt, en klänning, shorts och en digital kamera. Jag sparar mig istället tills rean är hög då jag kan köpa massa fina smycken och klänningar. Wonderful.
För en gångs skull fotade jag min lilla "outfit" så den kanske kommer upp här lite senare om jag lyckas få ordning på kamera helvetet...

Hem, ljuva hem!

Hem, ljuva hem säger jag och menar det ordagrant. Känner mig så ofräsch som man bara kan och vill bara sova även fast jag känner att jag har mycket att göra, riktigt körig sits.
Kom hem idag från tynningö efter en lång bussresa som avslutades med chips och latte med Mathilda. Resan har varit överlags väldigt trevlig. Enda minuset var vädret. Så vi spenderade ganska mycket tid framför tvn kollandes på gamla filmer såsom, den vita stenen, föräldrafällan och kalle blomkvist. Nostalgi på hög nivå. Nu orkar jag inte sammanfatta resan mer utan ni får se i bilder. Tagna med min älskade Nikon D60.
               

Lovely.


Nikon D60.


Japp ni ser rätt, min Nikon D60 är äntligen hemkommen och nu jäävlar ska det fotas. Dock åker jag till landet imorgon så ni får vänta ett tag, inte för att det går någon nöd på er. hahaha.

Packa.

Godmorgon, eller någorlunda iallafall.

Har faktiskt varit vaken ett tag men har inte fått ett enda skit gjort. Måste packa eftersom jag åker till Tynningö imorgon. Shit jag hatar att packa , men jag ska ju bara vara där 2 nätter så det är chill. Jag kollar på tv-shop just precis nu och jag har bara lust att langa tvn ut igenom fönstret. Orka.

När jag skulle ge min kära voffsning sina piller sov hon så sött...
(nu på sistone har det blivit en jävla massa bilder på hunden, men det är inte meningen så ni behöver inte tro att jag är någon galen hundpedofil)

Nya skor.


Mina nyya skor, dock inte särskilt smickrande bild men ni får se dem på någon annan gång.Bilden är tagen med min mobilkamera FYI ;)

Raindrops.

"Raindrops is falling on my head.."

Somsagt regnar det som ett as. Glöm detdär jag sa om solen.. Skitvädret är tillbaka!
Hela dagen har jag och mami åkt runt i vad som känns hela stockholms stad för att hitta den perfekta mobiltelefonen. Och i barkaby, där hittades den. En Samsung någonting. Underbar. Först ville jag ha i färgen lila men så fanns inte det så då åkte vi till kista för att kolla där. Då visade det sig att den kostade 500 spänn mer där så då tänkte jag att jag nöjer mig med en blå jävel. Så då åkte vi tillbaka. Nu försöker jag föra över bilder från mobilen men det går väl sådär. Förstår mig verkligen inte på detta. Skjut mig.

Var hemma hos Michelle senare idag, vi kollade på matchen. Spanien- Italien. Grattis Spanien, ni förtjänade vinsten!

Solen skiner.

Det är ju helt makalöst! Solen skiner fullt ös för första gången på säkert en vecka. Skönt. Dock tror jag att mami och jag ska åka in och titta på min kamera idag. Jag ska smsa henne nu och kolla om hon är vaken. Sen så blir det ju ingenting med skåne så jag och Mathilda ska åka till Filippas landställe men jag vet inte hur länge det blir heller men kanske 2 nätter eller något sånt. Det ligger ute i skärgården så det vore skönt om solen låg och stekte dagarna i ända.
Jag har shoppat ganska mycket på sista tiden men eftersom jag inte har någon kamera för tillfället så känner jag inte för att visa det.
Nu ska jag äta frukost och ta det lungt..
(för sjukt längesen på filippas land)

Underbar kväll

Jag har haft en underbar kväll. Kände bara för att börja inlägget med den meningen efter inte ha gjort det på jätte länge. Börjar bli en riktig depp-blogg så nu ska det bli åka av, endast lyckliga inlägg och där med basta. Nu jeevlar.
Iallafall så har jag varit hos en vän i stan och kollat på denna underbara match mellan ryssland och holland. Spännande där i slutet på förlängningen. Men efter mycket om och men så vann ryssland med 3-1. Grattis! Därefter tog jag och två killar tunnelbanan hem. Och jag vill bara tillägga hur jävla underbara dessa killar är. Skrattade non stop från kungsholmen till självaste djursholm för de var så himla roliga. Jag älskar att umgås med killar som man verkligen inte bryr sig om hur man ser ut med eller vad man säger utan man bara umgås och skrattar. Herregud va kul vi hade asså, seriösa samtal och oseriösa. Sjukt nice. Haha i bilen från tunnelbanan asså, fyfan säger jag bara.

Iallafall när man kommer hem möts man av denne nyvakne figur som just sovit sin skönhetssömn och en härlig himmel.

Mysigt.

Ja vad ska jag säga? Han med stort H sov här i natt. Det var mysigt, inte jobbigt alls utan endast mysigt. Men nu i efterhand är jag någorlunda ledsen eftersom han åker bort imorgon i 2 hela veckor till partystaden no1. Och vad lär han göra där? och jag har ingenting att säga till om för det är ju ingenting mellan oss ännu liktsom. Bajsjobbigt för att vara ärlig. Så nu håller jag och min vän M på att planera en liten resa till vårat sommarhus i torekov, I ungefär 4 dagar och ska bli så sjukt roligt. Vi ska isåfall sova i vårat hus medan min (farmor) jobbigt nog bor i huset bredvid. Men vi behöver någon som skjutsar oss haha. Så det tror jag att jag ska göra idag, Träffa M och planeera och boka resan och sådär.

Jag räknar ner dagarna till den 6 juli...

pirrig?

Lycklig, eller rädd? Ledsen eller pirrig?

Ett minne blott.


"Numera är mitt léende ett minne blott för omvärlden"

Rejäl städning.


Genom att bara titta på dessa bilder kan alla vi hålla med om att en rejäl städning behövs..right?

Saker som behöver göras:
1. Lägg i alla onödiga sladdar i sladdlådan och stoppa undan den.
2. Alla smutsiga kläder ska läggas i tvättkorgen.
3. De rena kläderna ska vikas in i garderoben.
4. Hänga upp ytterkläder och väskor.
5. Ställ iordning stolarna.
6.Plocka upp småsaker från golvet.
7. Ställ iordning sängen.
8. Rensa sängbordet.
9. Städa bland hyllorna.
10. Bädda sängen och tänd rökelse!

Wish me good luck, stay tuned!

Nikon D40?


Somsagt har morsan lovat att köpa en systemkamera till självaste mig som sommarlovspresent. Jag funderar nu på om det ska bli en Nikon D40 eller D60.. Någon som har tips?

Tv3

-Wait! Have you ever been in love?
-Abso-fucking-lutley..

Sex and the city maraton på 3an, missa inte!

Forever 21 goodies!



Snart bär det av för min syster som ska åka hela vägen över stora atlanten till The big apple! Då ska detta inhandlas till hennes kära syster.

16:02?!

Godmorgon höll jag på att säga innan jag lade mina ögon på klockan i hörnet, 16:02!? Måste vara för att jag gick och la mig klockan halv fyra igår som det blev till att jag sov till ungefär tre. Var somsagt uppe och kollade på Satc filmen. Jag tyckte den var helt okej, men det var aldrig som jag skrattade eller grät som alla andra så fint har beskrivit det. Jag satt bara helt tyst och tyckte det var en normal film. Gillar själva serien bättre faktiskt. 
Jag har just tryckt i mig min s.k frukost bestående av pasta och pesto. Mums, fast nu mår jag lite illa. Måste städa mitt rum idag också-men jag orkar verkligen inte. Skit. Sen ikväll har jag och Michelle tänkt kolla på matchen med lite roliga människor. Hoppas det blir en skoj kväll. 

Systra mi gav mig just en chokladboll, jag kommer bli tjockare än en gris. 

Besvikelse.

Fan. Jag ringde tillbaka. På något sätt känns det som en besvikelse. Som att det var sista gången vi pratades vid och att vi aldrig kommer ses mer. Å jag känner bara för att börja gråta. Allt känns hundra gånger sämre än innan. Då var det en pirrig känsla, nu är det självmordstankar. Och jag skojar inte. Det skulle vara bäst att glömma honom, men varje gång jag får ett endaste sms eller samtal blir jag överlycklig, men alltid så känns det som han ångrar sig mitt i samtalet och inte vill prata med mig, och bara försöker få samtalet att ta slut, skit helvete. Vi sa att vi skulle höras/ses imorgon men ofta vi kommer göra det. Äsh nu vill jag bara kapa av mitt huvud och sova. Godnatt

Någonting underbart.

Är mitt inne i Satc filmen. Plötsligt ringer telefonen. På displayen står namnet, Det namnet. Mit hjärta börjar dunka för fullt och utan att tänka låter jag bara det ringa utan att svara. Vad är det med mig? nu i efterhand mår jag illa och hjärtat har inte slutat dunka. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill prata. Jag vill träffa honom men jag vill inte vara för tillgänglig. Men allt jag vill göra är att se hans ansikte. Det roliga är att han inte ens vet om detta. Han ser det som ett vanligt samtal, men för mig är det hundra gånger mer än ett samtal, utan en början på någonting.. någonting underbart.

Peace.


Du är allt.


Plötsligt händer det.

hejsan allesammans! jag sitter här och har så tråkigt att ni inte kan förstå, men jag har ändå inte orken att ta mig ur sägen och göra någonting. Så resultatet blir detta. Idag tog jag ett tredje hål i örat. kändes lite rebelliskt men ändå skönt. Jag har velat ha det ett bra tag nu men jag har aldrig vågat. Men idag tog jag steget, plötsligt händer det.Jag blev iallfall väldigt nöjd och imorogn ska mathilda göra samma sak.

Day / Night


Dina andetag.

Mitt hjärta går i 180. Pumpar blodet runt i min kropp. Jag känner mig både varm och kall. Fast mest kall. Jag vill inte. Orkar inte titta eller höra. Orkar inte tuta och köra. Vill bara känna dina andetag, dina mjuka händer och din varma famn.
Förstår inte hur sämst jag mår när inget händer, eller världen bara står stilla. Vet inte vad jag vill eller vad som kommer att hända. Det enda jag vill är att vara med Dig. Resten spelar ingen roll.

Tvungen.

lejonet

Idag är du på festhumör. Trevliga ute caféer och färgglada drinkar är mycket mer lockande än jobbet. Du får inte så mycket gjort på dagen, men kvällen blir jättekul.

Jag var bara tvungen.

Sysselsättning.


 
Om ni vill veta vad jag sysselsatt mig med under morgonen så här har ni svaret..

utan att öppna munnen.

Jag har tänkt på en sak. Förvånandsvärt men så sant.
Datorn är både min bästa vän och min älskade. Men på samma gång min största fiende och hatobjekt. Ni vet hur sur man blir när datorn hänger sig eller när man väntar på svar från någon men det bara vägrar att infinna sig, samtidigt så är man så glad när man kan sätta sig framför datorn, lyssna på musik och samtidigt vara social utan att behöva öppna munnen.
Just nu är jag så himla trött på datan eftersom varje gång jag slår på den vill jag se på skärmen att han har svarat, vilket han inte har. Då vill jag bara langa datan ut för ett stup.

Kvällen har iallafall spenderats hemma hos Adg med en hel del trevliga människor. Satt ett tag bredvid en tjej som går(gått) i min skola. Hon inspirerade mig så mycket med hennes tankar och åsikter. Någon som tror på det hon vill, ser ut som hon vill och umgås med de hon vill. Det är min förebild.

Orden "jag är kär" förekom ett antal ggr under kvällen...


"Du satsar på välbefinnande."



arbeteekonomi
I början av året kan du få ett udda förslag om karriärbyte. Om du är öppen kommer du att få ett stort utbyte av den här förändringen. När det gäller pengar ser det stabilt ut.

karlekrelationer
Efter att ha njutit av uppmärksamhet och flirtar under en längre tid börjar du bli sugen på någon att dela din vardag med. Tyvärr är det svårare att hitta någon när man verkligen vill. Du får nöja dig med korta passionerade förhållanden i år. Har du en etablerad relation kommer den att vara ganska ljummen, med undantag från maj och oktober.

halsaskonhet
Du satsar på välbefinnande under 2008. Din hälsa är viktig för dig, du är mån om vad du stoppar i dig och du prioriterar frisk luft och motion.

resor
Om du planerar en längre resa bör du undvika augusti och december. Då dyker det upp intressanta erbjudanden hemma och dem vill du inte missa.

boende
Du behöver ett tryggt hem så det är dags att du söker en mer permanent bostad. Har du redan ett boende du trivs med satsar du mycket på inredning.


Kollade mitt Astro på elle.se. Ser väl helt okej ut antar jag. Haha. Såg att louise hade gjort det så jag tänkte, varför inte? Skulle vara kul att veta liktsom. Så ingen beheöver klaaga på att jag snott hennes idé.

Skjut mig

Jag är ett skämt. Har loggat in på min facebook 7 ggr i minuten. Skjut mig.


härligt.



Hur härligt är inte detta ?

Sommarlov.

Jag är lycklig.Lycklig. Lycklig ! Vet ni varför ? Har sommarlov och min älskade mamma kom just in igenom dörren och sa att jag ska få en systemkamera för att jag inte ska på konfa eller språkresa eller något sånt. Aaaah finaste presenten någonsin. Hon är den enda som tror på mig. Men somsagt, SOMMARLOV. Har inte så mycket planer för kvällen men någonting ska hända och där med basta. Skulle vilja träffa Dig.

"Vill bara springa och skrika i min nya gräddbakelse kjol (bilden)"

For you.

in an effort to get people to look
into each other's eyes more,
the government has decided to allow
each person exactly one hundred
and sixty-seven words, per day.


when the phone rings, i put it
to my ear without saying hello.
in the restaurant i point
at chicken noodle soup. i am
adjusting well to the new way.


late at night, i call my long-
distance lover and proudly say:
i only used fifty-nine today.
i saved the rest for you.


when she doesn't respond, i know
she's used up all her words,
so i slowly whisper i love you,
thirty-two and a third times.
after that, we just sit on the line
and listen to each other breathe.


Ingen kommentar.


Fick hem min leopardklänning idag , ingen kommentar på den fronten.

Vår sista dans.

Idag brast det. Vet inte vad som hände men mitt hjärta och ögon kunde inte hålla igång längre. Jag grät och grät, i ensamhet och sällskap. Det var ingenting om uppmärksamhet utan bara ren sorg, och jag orkar inte förklara varför. En blandning av känslor. Kändes skönt att få det ur kroppen för att sedan kunna gå vidare som vanligt, ungefär som vanligt.
Sen förbättrades allting av skratt och leenden.

Städade mitt rum nyss. Fick lite ryck och ville bara få bort allting och ha ordning och reda. Börja om på något sätt.

Melissa Horn - Vår sista dans

Galenskap.


När Ebba möter galenskap

Mina sista ord.

Du kan inte vara på riktigt, det går inte. Du är som en dröm jag aldrig lyckas komma ihåg, men får mig att vakna varje morgon med ett leende på läpparna. Du är det sista jag tänker på innan jag somnar och det första jag ser när jag slår upp ögonen. Jag vill ha dig här hos mig nu, trots att jag vet att jag aldrig kan få dig. Gråten samlas nu i min strupe, jag orkar inte tänka. Jag orkar inte höra. För de enda orden i mitt huvud får mig att tänka på dig. När telefonen ringer för jag den till mitt öra utan att säga ett ord. Jag vill inte prata, jag vill spara alla mina sista ord till dig...

Jag kommer ångra mig för det här men jag vill dela med mig av mina känslor, enjoy.


Tagit mitt hjärta.

Jag är så trött. Har verkligen inte orken att skriva en hel jävla massa inlägg men nu sitter jag här iallafall så vad kan man göra...
Försov mig imorse, undrar vad jag drömde som fick mig att aldrig vilja vakna igen. jag missade ändå ingenting i skolan för ingen lärare har någonting kvar att lära ut så det blir mest till att slappa i solen och ta det lungt. Inte mig emot. Jag vet inte vad det är med mig men jag orkar ingenting längre. Kan inte förklara känslan. Blandad sorg, rädsla och lycka. Vissa dagar känns det som någon tagit mitt hjärta ur min kropp och kastat det i vattnet, så kallt är det. Andra dagar fyller lyckan min kropp och jag har aldrig varit lyckligare, kan inte den känslan bara stanna ?
Har börjat skriva massa dikter, någonting som jag älskar att göra. Någon gång kanske ni får höra en men det känns lite för personligt. Eller jag vet inte. Jag orkar inte skriva mer för det ända jag tänker på är en sak, en fånig liten äcklig sak.. som jag älskar.


Hjälte.

Du är min hjälte för att du vågar vara rak. Jag älskar dig för att du vågar vara precis lika svag som jag.

Tema "vitt"

Sitter och äter en skål med flingor. Skulle faktiskt just åkt till täby med mamma men hon sa att hon hade för mycket att göra så vi åker om två timmar istället. Så här är jag och försöker få tiden att gå. I täby tänkte jag kolla på en vit kjol som jag har sett på div. bloggar. Skulle sitta underbart eftersom jag ska på fest ikväll med tema "vitt"

Nu ropade morsan att vi kunde åka så jag skriver lite senare serni ;)


Livet.

För varje steg jag tar, försvinner det bitar från det som var. Livet passerar snabbt förbi i en revy, kan inte allt bara sluta snurra ?

härlig dag i solen

Tjaba tjena allesammans(ingen)

Kom precis hem från staden. Har varit med mathilda och sophie.
Först var vi en park och lekte lite med Mathildas hund Ludde. Haha han var allt rolig. Sen käkade vi lite luunch på foam på östemalm. Därefter drog vi in till city och chillade lite, åt lite glass och fikade. Härligt, bara det faktum att man svettades som en gris, så jävla freesh! Sen tog jag och sophie tåget till ösbysjön och låg och solade ett tag. Riktigt härligt.

image97
Bild; Haha lyckades fånga ludde i ett av sina underbart gulliga hopp!

Överlycklig.

image96
"Man blir bara överlycklig"

Skratt.

Sommarlovet väntar nu runt hörnet,

sorgen i våra hjärtan byts ut till lycklighet

Skratt förgyller våra dagar och gråt existerar inte

Trots detta vill jag inte skiljas från dig, jag kan inte

Varför kan du inte förstå, att jag hatar att älska dig så ?


RSS 2.0