Sola och bada.

SNAART ska jag och två vänner åka hem till en av dem och soola och bada i pool. Hur mer sommar kan det bli ? sen får vi hoppas att man blir lite brun och fräääsh till kvällens bravader. Och jag kan inte tänka mig att tagga till någon annan låt en denna ikväll:


humöret på topp.

Åh , somnade och vaknade med ett leende på läpparna och humöret på topp än en gång. Gårdagen var faktiskt sjukt rolig, av ingen speciell andledning. Eller joo kanske. Vi åkte först till M för att vara där och sitta på hennes balkong och prata. Därefter blev det en liten promenad hem till en kille i ettan. Fråga mig inte varför asså. Men väl där så var alla jätte trevliga och av andledningen till att de är min systers kompisar så känner jag dem en gnutta. En bra sak med kvällen var att man hade lite nära sällskap om ni förstår. Och enlligt mig kan det göra en hel kväll. Sen vid ett skjutsade min systers pojkvän mig hem, snacka om att syrran blev förvånad.

Tune of the day


Lycklig.

Ååh jag är så trött , men lycklig! Inte att glömma. Kom precis hem från täbban haha , köpte 2 klänningar och ett par skoor. Är väldigt nöjd. Plus att jag köpte presenter till damerna som har fest i helgen. I cant wait.
Satt också kvar på "workshop" i en timme efter skolan så nuu har jag pluggat till fysiken också. Fast jag ska nog också repetera lite innan jag somnar. Nu ska jag kolla på frieends. Later
image94

Tune of the day


Fånga en ängel.

Jag ska fånga en ängel,
Fånga en ängel
Ängel från sjunde himlen
Vill du vara min ängel?
Vara min ängel?
Ängel i sjunde himlen

Sunny day.

image93
Bild; Jag i solens första stålar i väntan på min älskade skjuts

Herregud värmen är otrolig. Har legat ute och solat sen klockan två, det kallar jag härligt! Känner att jag verkligen inte har blivit brun men det är alltid härligt att ligga i solen ändå. På lördag på dagen ska jag och två kompisar åka och sola och bada så man får lite färg till kvällens bravader. Då vi ska på fest till en tjej i täby. Ska faktiskt bli ganska så roligt tror jag. Måste bara bestämma mig vad jag ska bära på kroppen min.

Kul att du frågade, men aldrig i livet!


miu miu + liselotte watkins

image89

Underbara helger.

image88
"Det som får en att härda ut i veckorna är vetan av att helgen alltid kommer erbjuda något nytt och spännande"

Ut och springer.

Kom på att imorgon ska vi springa i altorp så vad gör jag? Sticker ut och springer ett tag för att öva mig, återkommer sen om jag inte har fått andnöd och dött!

Sunshine.

*host, host*! Äter glass och det får mig alltid att börja hosta, whywhy? kan ingen svara på. Har suttit ute i solen ett bra tag nu och jag känner att jag har fått lite färg i ansiktet, och när jag säger färg menar jag röd. Har en tendens att aldrig någonsin bli brun utan jag får en härlig kräftröd färg med massa fräknar. Man kan säga att jag har ett rejält svenskt pigment. Iallafall så har denna dagen varit väldigt jobbig med två stycken prov och en hel jävla massa sol. Solen är däremot ett plus men jag har suttit inne på läxläsningen och gjort klart min labbrapport hela eftermiddagen så jag har missat solens höjdpunkt. Tills på fredag har jag ett enormt fysik läxförhör som jag måste få bra på för att höja mig i ämnet.

Har inte haft mobil på 2 dagar , så himla skönt!


Inte roligt.

Ni förstår inte hur otaggad jag är på att skriva detta inlägg just nu men vad gör man inte? Gårdagen blev inte det minsta lyckad. Det började bra med roliga tjejer, solsken och musik. Blandat med melodifestivalen dvs. Sen kom det ännu mer trevliga killar och det började bli lite mer fest stämmning och alla dansade. Förutom jag som verkligen inte kan slappna av när jag är hemma hos mig själv. Efter ett tag bjuder en tjej in massa killar från min skola som jag verkligen har något emot. De ska alltid förstöra, och somsagt så börjar de sno massa grejer och på morgonen börjar pappa skrika åt mig för att någon har kastat tomater på grannens fönsterrutor. Hmm undrar vem ? Fyfan va sur jag är. Jag som trodde äntligen skulle mina föräldrar ha förtroende för mig men så slutar det på dedär viset. Och det jobbiga är att de är sånna som inte bryr sig om vad de gör eller om någon råkar illa ut. Jävla fittor rent utsagt. Ursh så stämmningen här hemma har inte varit på topp om man säger så. Och mobilen har ringt non stop hela dagen med folk som vill vara snälla och kolla hur det gick. Jag vill verkligen inte verka som en sur person som jag var hela kvällen igår men seriöst så hade jag en bra andledning.


The secret is out

Okey the secret is out ! Berättade för en vän om min blogg och hon verkade uppskatta gesten. Men pressen ökar desto mer. Är taggelitaggad inför ikväll serni. Men snart ska jag och mamma åka in till stan och bara köpa en väska som jag har lag undan. Ska bli enormt spännande att gå i stan med tanke på att vädret inte är fy skam någonstans. Härligt och brilliorna på säger jag bara, om man kan hitta dem dvs. Fick Mvg på mitt hemkunskaps arbete förresten. Hoppas på ett mvg i slutbetyg också. Grattis till mig :D

Förkärlek

image87
Jag har någon konstig förkärlek till svarta converse. Speciellt på bilder. Jag menar hur gulligt är det inte när ett par har likadana converse skor? Ganska mycket om ni frågar mig.

Lets be realistic.

image86
En lyckad kväll. Någorlunda iallafall. Bättre än jag hade hoppats på. Men den kunde varit bättre. Men nu ska jag somna i min säng med ett leende på läpparna. Tänker inte skriva att jag berättar allt imorgon för det vet vi allesammans att jag inte kommer göra, so lets be realistic.. Det piper i mina öron!

Dreamnation.

Åh, sitter och lyssnar på somrig musik. Taggad till 1000 och varför ? ingen aning men känner att helgen kommer bli rolig på nåt sätt. Får ju umgås med mina underbara vänner så varför skulle den inte bli trevlig ? och på lördag lär jag ju vara värdinna så det blir en trevlig upplevelse. Trots denna roliga helg ser jag inte fram emot morgondagen, först en SPRUTA som jag har fobi för. Sen en enorm kemi labb som man blir betygsatt på och jag suger på att laborera. Vill bara att dagen ska rulla på. Och bli över.

Dreamnation - Daggmask

Elsewhere.

image84
"I believe
This is heaven to no one else but me
And I'll defend it long as I can be left here to linger in silence
If I chose to would you try to understand"


Bethany Joy Lenz är en artist som har en plats i mitt hjärta. Varför vet jag inte men hennes musik påminner mig om för ett tag sedan när jag kollade på one three hill dagarna i ända. Den är vacker

Långa nätter

Jag både hatar och älskar kvällar. När man sitter på sitt rum och klockan börjar närma sig tolvslaget, det är då man tänker som mest och bäst. Men jag vet inte om jag tycker det är positivt eller negativt. Man börjar stressa upp sig, tänker på allting som kan vara fel och kommer gå fel, framtiden och andra viktiga saker. Och för det mesta blir jag rädd av alla ovanstående saker. Jag vill inte veta någonting om framtiden, jag bara vill inte. En känsla som jag alltid får när jag ska gå och lägga mig är att någonting är fel på mig, att min lilla förkylning kan vara kopplat till något större problem som kommer ge stora konsekvenser, eller att det går en sjukdom i familjen och jag har fått den. Bara sånna tankar får jag. men på morgonen är de som bortblåsta. Konstigt.

Men kvällar kan också vara bra. Man får tid att tänka över saker om man har ett svårt val att fatta eller planering av något. Det jag tycker om att planera på kvällarna är outfits. Vad ska jag ha på mig dagen därpå ? Matchar den kjolen med den toppen? osv. Där får jag de mesta av min inspiration.

Nu sitter jag iallafall med en kopp the och en rejäl förkylning. Härligt. Har just tvingat i mig ett glas av den vidrigaste sörjan i världshistorien, men det ska tydligen hjälpa så man får bita ihop. Har också läst lite spanska till provet imorgon men det är det ända ämnet jag inte orkar lägga nån krut på. Alla andra ska jag satsa på men spanska, screw you!

Inspiration.

image75image76image77image79image80image81image82image83


Några outfits som jag avgudar. En blandning av alla dessa och du får mig i ett nötskal. Eller så tänker jag iallafall mig själv. Alla andra kanske har helt andra åsikter men det är min iallafall. För varför ska man bry sig om vad andra tycker ?

a minute

Har ingen ork i kroppen. Har sjuttioelva saker som måste göras med jag orkar inte bry mig, fett gangster jag är hehe. Men nej nu inom en minut ska jag stänga av datan. Punkt slut och vi hörs inte förren allt är färdiggjort.

Let me in.

image74
You're there by my side In every way I know that you will not forsake me I give you my life
I would not think twice your love is all I need, believe me I may not say it
Quite as much as I should but when I say, I love you darling, that means for good
so open up your heart and let me in

Bild; Två av de jag faktiskt gillar

intresting.

Nja känner inte direkt att denna dagen är värd att analysera särskilt noga. Som en vanlig dag. Flöt på ganska bra. En sak som får mig att kämpa på lektion efter lektion är att jag känner att jag verkligen har förbättrats i varenda litet ämne. Jag känner det inombords men sen får vi se om betygen känner samma sak. Annars är det bara att kämpa på. Men nu i slutet av åttan ska jag iallafall jobba häcken av mig. Säger jag och sitter här med datorn istället för att plugga till vårat stora spanska prov vi har imorgon som jag inte ens börjat med. Starkt jobbat ebba.

Samtalet som började igår förtsatte idag igen, nämnligen bloggar. Mina åsikter går itu när alla plötsligt vill veta vad min blogg heter osv. Jag tänker på att det vore ioförsig ganska roligt att ha några som vet om bloggen. Men också så vill jag inte ha någon som jag känner som läser den. Vet inte varför, vill kunna skriva allt jag tycker och tänker utan att få åsikter av människor live i livet. Nä nu babblar jag på och jag vet att ingen är intresserad.


elegi.

Du ser andra halvan av solen när den sjunker i väst
Jag sitter ensam här och undrar var vi hamnar härnäst
Med dig på andra sidan jorden får jag tid till ingenting
Medan natten fäller blå, kalla skuggor häromkring

Vi skulle klara vad som helst, vi skulle aldrig säga nej
Och vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig

En storm på väg i natt, rannsaka och bekänn.
Guds son ska komma nerstigen från himmelen igen.
Du ska stå naken framför sanningen och jordens alla kval.
Han ska pröva din styrka, han ska testa din moral.

Vi står tysta framför skälet, där sommaren tar slut
Som tonårsbarn på hemväg efter gårdagens debut
Nu skulle inget bli som förr, vi var i en annan division
Vi kunde höra höstens mörka vatten brusa under bron

Vi skulle klara vad som helst, vi skulle aldrig säga nej
Och vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig

Och alldeles nyss fick jag lyssna till ditt skratt
Och du berätta' att du saknar mig i natt, det gör jag med
Det är så tyst nerifrån gatan som det aldrig annars är
Det är som om natten här har sett allting och stilla sjunger med

En elegi för alla sorger den där hösten handla om
För en mor som sjukna in, för ett barn som aldrig kom
För skuggan över gårn där aldrig solen lyste in
För en ork som inte fanns, du sakna min, jag sakna din

För en tystnad mellan väggarna som skar genom cement
Två ögonpar i tomhet från september till advent
För en man som gick till jobbet som om inget hade hänt
För en kvinna som sa "allting är förstört, allt är bränt"

En elegi för alla vägar som vi inte vandrat än
För en tid som bara går och aldrig kommer igen

Vi skulle klara vad som helst, vi skulle aldrig säga nej
Och vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig

Lätt hänt

Jag och två kompisar trillade tidigare idag in på ämnet bloggar och den ena kompisen nämnde att hon hade planer att starta en egen och ville att vi skulle komma på med namnförslag. Redan då började tankarna i mitt huvud rulla. Jag har som ni kanske vet inte berättat för någon att jag har en blogg. Somliga kan fråga sig varför men jag har en väldigt bra andledning till varför, till och med ett exempel. Det är en tjej som jag inte direkt känner som går i en skola nära mig som startat en blogg. Hon har skrivit om sin blogg på facebook, playahead, msn och etc etc. Det gör ju självklart att hennes vänner börja följa den så kallade bloggen medan hon skriver allt hon kan komma och tänka på mellan himmel och jord. Jag känner som sagt inte den här människan men av de få gånger jag träffat henne har jag fått samma intryck varje gång, En skrikig, irriterande, dum fjortis. Kalla mig diskriminerande men det är mitt intryck. Iallafall så har hon börjat skriva väldigt "poetiska inlägg" om man kan säga så. Dvs dikter som hon tagit från internet mm. Och där kommer jag fram till min poäng. Läser många av ens vänner bloggen blir det lätt hänt att man börjar forcera fram en person med ett budskap som ska sätta sig där varje dag och skriva så otroligt meningsfulla inlägg att man till slut inte orkar skriva längre. Om ens blogg är till endast för en själv är det lättare att skriva som man själv vill och tycker eftersom ingen läser ens blogg. Som min. Ingen bryr sig om detta inlägg så jag kan lika gärna skriva vad jag tycker.

my almost lover.


"I can not wake up in the morning without you on my mind"

dina läppar mot mina.

image73

Ensamhet

Nu när jag sitter här i mitt rum med endast en dator och min hjärna börjar tankarna flöda. Vissa händelser i helgen har verkligen fått mig att fundera på en hel del saker. Ställer mina bästa vänner upp för mig in i det sista? Är det verkligen såhär jag vill spendera mitt liv ? När kommer allting förändras ?

Min vän. Du vet inte hur mycket du betyder för mig och skulle du försvinna skulle mitt liv inte kunna gå att limma ihop. Du är den som jag har närmast hjärtat och delar allt med. Men jag vet inte hur du tänker när du trampar över mig som en dörrmatta och bestämmer dig för att vara irriterad på mig och byter till en ny favorit kompis endast för jag inte passar upp till dig dyngnet runt. Jag klarar inte av dina kommentarer som bara får en att krympa till en cetimeters storlek och dö. Du har aldrig haft någon emot dig och du får alltid som du vill. Och det är ingen underdrift. Folk ändrar sina liv för din skull och du kan inte ens ödlsa din tid att tacka dem. Respekten för dig flödar och ingen skulle ens kunna drömma om att stå upp för sig själv i din närhet. Det är alltid du och någon annan emot en ynka liten människa som ögonen blänker och tårarna rinner på. På något sätt kan jag säga att du är kall inombords och tänker endast på ditt eget bästa. Men samtidigt så är du en sån underbar person som tröstar mig när jag gråter och skrattar med mig när jag är gladare än någonsin. Som pratar mig i många timmar om livets upp och nergångar som en vanlig människa som är exakt lika mycket värd som alla andra.

Så nu är jag helt delad i två. jag vet inte hur mycket jag orkar men en sak vet jag. Du betyder för mycket för mig. Absolut för mycket.

Spillror

"När mitt liv går i spillror gråter jag. När livets kärlek försvinner blir jag ensam. Men hur mycket dessa saker plågar mig kan ingenting inte ens jämföras med känslan som kryper ner för min ryggrad när jag tänker på att jag aldrig kommer få se ditt vackra ansikte igen"

hold on tight

Rubriken har ingenting med inlägget att göra, lyssnar bara på "this i swear"

Well, söndag igen. Den tråkigaste dagen i hela veckan fylld med ångest, utmattning och en hel trave med läxor. Något som låter intressant ? Inte det minsta. Det som förgyller dagen är ett ord, musik. Medan plugg av spanskan håller rum känns det något bättre med bra musik i bakgrunden. Härligt.
Helgen har varit blandad. Bra och mindre bra. Jag gör en kort sammanfattning. Fredagen börjar med att vi är hos F och dansar, dricker och har underbart med lite nya människor. Sedan drar några vidare och jag stannar där med F. Lördagen var trevlig hos T men förstördes lite av bråkstagiga pojkar som trånade efter bråk. Pajade stämmningen lite.

Jag har tänkt på en sak. Det är så mycket som jag vill berätta men jag orkar inte skriva det här i bloggen. Det blir bara så att jag förkortar alla händelser och känslor och jag vet inte varför. Nu när min kamera är sönder så har jag inga bilder eller någonting så den här bloggen tar priset som den sämsta någonsin. Peace out.


The biggest spring trend

image72
Den största vår trenden måste utan tvekan vara blommiga kjolar. Omöjligt att gå in i en modebloggares garderob och inte finna detta. Det knepiga för oss vanliga människor som vill ha en är att modebloggarna är så otroligt händiga så de syr sina själva , så det är bara att pallra sig till närmsta symaskin tjejer!

felfel

Just nu känns allting så fel. Lyssnar på Whos to say med Vanessa Carlton och det får mig inte att må särskilt mycket bättre. Ena sekunden känns allting bra , andra tänker jag bara på det jag inte har. Är verkligen mina vänner så jag vill ha dem ? När jag ser andra som umgås med sina vänner är det hela tiden de som är bäst. Men det är sällan jag känner när jag umgås med mina vänner att jag aldrig vill mista dom. Jag önskar att jag skulle kunna uppskatta mina vänner mycket med. Vi bråkar aldrig men är ändå inte särsklit trevliga mot varandra som andra är. Nä man ska ta vara på varandra inte kasta skit och försöka få varandra att känna oss som vi inte duger. Det ska bli ett löfte för mig , uppskatta mina vänner så uppskattar de säkert mig mer.. hoppas jag.


krångel

Hallåå :D

känns som det var längesen ! JAg har inte updaterat sen skåne för jag har helt enkelt inte varit på humör ! här kommer en bildimage71

långtråkig bilresa

hola amigos
nu sitter jag i bilen med pappas minimala mobil som man kan vara inne på internet i. det är en sån där med en liten pinne som man trycker
på skärmen med. Så hela resan har det lanats facebook, bloggar och msn haha, det sku
lle dock gå bättre ifall vägen inte skulle vara så jävlla guppig. Farmor ringde just och sa att det var myr invasion i mitt rum.Jag längtar inte efter att komma hem och se mitt rum fullt med myrhelveten. Aja jag har tagit massa fina bilder aom kommwr upp sen.

långtråkig bilresa

hola amigos
nu sitter jag i bilen med pappas minimala mobil som man kan vara inne på internet i. det är en sån där med en liten pinne som man trycker
på skärmen med. Så hela resan har det lanats facebook, bloggar och msn haha, det sku
lle dock gå bättre ifall vägen inte skulle vara så jävlla guppig. Farmor ringde just och sa att det var myr invasion i mitt rum.Jag längtar inte efter att komma hem och se mitt rum fullt med myrhelveten. Aja jag har tagit massa fina bilder aom kommwr upp sen.

RSS 2.0