.


En bild säger mer än tusen ord.

Bär det av.

Snart bär det av. Ser inte fram emot resan men jag har laddat upp med massa filmer så det kommer väl gå snabbt..eller nåt. Kommer iallafall inte ha internet där nere så ni behöver inte vara rädda om jag inte updaterar. Men jag kommer iallafall ta en hel jävla massa bilder så det får ni se när jag kommer hem sen. Grattis! Jag kanske norpar åt mig pappas mobil som har internet och updaterar men var inte så säkra på det, you know me..

Hoodie.


En liten försenad dagens outfit kan jag väl bjuda på såhär på kvällskvisten.

Jeans shorts H&M
Vit t-shirt Gina tricot
Kofta Indiska
Strumpbyxor (?)
Converse


Gray area.

Ligger hemma och kollar på satc. Är inne än en gång på säsong 5 och snart har jag inte så mycket mer att göra. Börjar fundera på om livet verkligen är värt att leva när det är såhär tråkig. Vem vet, jag kanske bara befinner mig i en gråzon. Allting är grått. Vädret. Modet. Humöret och Inställningen. Om jag själv får välja så skulle jag gärna komma ur denna perioden but no can do, it´s here to stay weather i like it or not. Imorgon ska jag sitta i en bil 8 timmar för att åka till en ännu mer trist håla vid namn Skåne. Bara namnet säger ju allt, får du till den rätta dialekten är det ännu mer uppenbart att stället är dötrist. Det jag och min syster kommer hitta på dag ut och dag in är att sova till 12, kolla på tv, läsa böcker, äta onyttigt, beklaga oss och försöka ha så mycket kontakt med omvärlden som möjligt. Jag kan känna att det är lite skönt(observera:lite) att bara komma bort från allting och inte ha någon som helst press på att vara snygg, ha roligt eller göra något som man inte orkar. Men jag vill verkligen inte att när jag åker så blir allting hur kul som helst och det är fest hela dagarna varje dag. Vilket det säkert kommer bli. Just my luck. Medan nu sitter alla hemma och degar och orkar inte röra en fena. Jag är så uttråkad man kan bli och detta inlägget visar just det.

Leave the pieces.

















And it's alright, yeah, I'll be fine, don't worry about this heart of mine. Just, take your love and hit the road, there's nothing you can do or say, you're gonna break my heart anyway. So just leave the pieces when you go

Musik.

Denna hösten och vintern känns jätte osäker helt plötsligt. Förra året var jag helt trygg, jag hade alltid Melissa Horn att lyssna på. Så fort musiken av det slaget strömmade in i mitt huvud svävade jag på moln. Men va nu då? Inget. BEhöver verkligen nån lika bra. Har nån något tips att dela med sig?

Hängslen.


Klänning Trf
Strumpbyxor H&M
Vit tröja BikBok

Solen skiner.

För en gångs skull skiner solen som om det vore den varmaste sommardagen. Det lyser orange överallt. Idag kan man säga ett det var sista skoldagen innan höstlovet. Imorgon har vi bara 3 timmar engelska nationella. Kommer gå sämst.
Jag känner att jag vill ut och göra någonting men jag vet inte vad. Ta en promenad. Äta. Ha solbrillor på mig. I miss it.

Pink bow.


Inte bra.

Jag mår verkligen inte bra. Nu skiter jag i allt. Skola, kärlek, nöjen..allt. Ingenting funkar ändå. Mitt liv är en enda klump. Som sedan sätts i min hals för att få mig känna mig ännu mer ledsen och förvirrad. Ingenting funkar. Jag känner stress från både skolan och fritiden, det tar kål på mig. Vill gräva ner mig.. Långt ner. Tänk om det bara skulle kunna finnas nån där för en. Jag vill inte ha vänner som frågar om jag pluggat till provet eller som bara pratar om sig själva eftersom de är de enda som är relevant vid det ögonblicket. Jag som förut var en gnistrande låga full med hopp har nu släckts med en endaste vindpust av koldioxid, och du vägrar inse att den kom från dina blodröda läppar.

City.

Jag tänkte att det var passande att skriva ett kort inlägg efter att inte ha gjort det på kanske 2 dagar. Snart ska jag iallafall börja fixa mig och åka in till stan. Dock har jag inga pengar så shopping blir det inte, men kanske en fika eller två. Vi får se!

sweet jackie


your smile.

And if my lungs still let me breathe, would you be there for me? If I can make myself believe, I'll give you back what you took away. No, I won't let it go. Douse myself in gasoline. So don't save me when you come into the fire,I'd rather die than have to see your smile..

Leaves.


Stan.

Min omgivning uppskattar säkert att jag sitter med musiken på högsta nivå och sjunger med. Fysikprovet idag var ett skämt, seriös. Vill inte ens tänka på det. Börjar för fasiken skratta. Efter skolan åkte iallafall jag och Sophie in till stan och åt på Mcdonalds och fikade på espresso house.Satt där i typ 3 h och pratade. Konstigt att det alltid finns någonting nytt att prata om, det tar aldrig slut. Sen åkte vi iallafall hem och jag kom hem passande till middagen. Efter middagen satt jag, mamma och syster och kollade i systers skolkatalog. Pekade ut största nörden, snyggingen och fulaste. Hahah vilket liv..

Fysik.



Om ni undrar vad jag har hållt på med den senaste timmen så har ni svaret här ovan. Smarta ebba somnade direkt när hon kom hem från skolan och sov i 5 h. Bra där när man har fysikprov imorgon. Härligt! Det får gå som det går. Även fast jag inte tränat någonting över huvudtaget så känner jag att jag inte ens orkar se fysikboken, den skrattar åt mig..och jag kollar ilsket tillbaka. Nice också att mitt rum ser ut som ett bombnedslag..kan inte bli bättre.

Dagen

Idag har det verkligen inte varit min dag, utseendemässigt eller humör. Jag känner bara att jag inte orkar någonting. Vill bara byta skola,börja gymnasiet, få mer ansvar och slippa alla i min nuvarande skola. Skulle kännas underbart. Men nu går inte det och jag får bara inse det faktum att jag har mer än ett halvår kvar.

Denna veckas planering:
Fysikprov på onsdag
Matteläxa till på tisdag
So redovisning på fredag
Kemi läxa till tisdag

Nu ska jag unna mig ett bad.


Dagens.


Linne Indiska
Vit långärmad t-shirt Gina tricot
Jeans Zara

Beauty.

Den bästa kvälls-sysselsättningen ever är att läsa Rightnows gamla beauty inlägg..

Fall.


Lyckad.

Jag orkar inte ens öppna ögonen, vid detta ögonblick känns det som det inte finns någonting som ger mig kraften. Min söndag består av plugg. Plugg som jag aldrig kommer orka ta tag i och som sen ger mig skuldkänslor för jag inte gjort dem. Vet inte vad som skulle kunna tänkas förgylla min dag. Gårdagen var iallafall väldigt lyckad, dans och poker är en bra sammanfattning av kvällen. Och skratt, inte till att glömma. Jag tror mormor just kom in igenom dörren, man kanske ska vara trevlig och hälsa..eller inte..

List it.

(x) snott den här listan från någon
(x) rökt en cigarett
( ) rökt en cigarr
(x) varit full
(x) hånglat med någon av samma kön
(x) varit kär
( ) blivit dumpad
( ) dumpat någon
( ) fått sparken
( ) varit i knytnävsslagsmål
(x) rymt hemifrån
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak
( ) blivit arresterad
(x) hånglat med en främling
( ) gått på en blinddejt
(x) ljugit för en kompis
( ) varit förälskad i en lärare
(x) skolkat
( ) legat med en medarbetare
( ) sett någon dö
( ) varit kär i en av mina internetkompisar
( ) varit i Kanada
( ) varit i Mexiko
(x) flugit
( ) spytt i en bar
( ) sett en del av mig själv brinna
(x) ätit sushi
(x) åkt snowboard
( ) crowdsurfat under en konsert
( ) varit i ett våldsamt förhållande
(x) tagit smärtstillande
(x) älskar eller saknar någon just nu
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(x) gjort en snöängel
( ) haft ett te-party
(x) byggt ett sandslott
(x) hoppat i en vattenpöl
(x) lekt uppklädd
( ) hoppat i en lövhög
( ) åkt släde
(x) fuskat när jag spelat spel
(x) varit ensam
(x) somnat i skolan/på jobbet
( ) använt ett falskt id
(x) tittat på en solnedgång
( ) varit med i en jordbävning
( ) rört en orm
( ) sovit under stjärnorna
(x) blivit kittlad
( ) blivit rånad
(x) blivit missförstådd
( ) tagit hand om ett råddjur/en get
(x) vunnit en tävling
(x) gått mot rött
( ) blivit avstängd från skolan
(x) varit i en bilolycka
(x) haft kramp
(x) känt mig som en utstött
(x) ätit ett helt glasspaket på en natt
( ) dansat i månljus
(x) hatat mitt utseende
(x) varit vittne till ett brott
(x) ifrågasatt mitt hjärta
( ) varit besatt av post-it lappar
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(x) varit vilse
(x) varit på andra sidan landet
(x) simmat i havet
(x) känt som om jag håller på att dö
(x) gråtit mig själv till sömns
(x) lekt polis och rånare
(x) sjungit karaoke
(x) betalat för mat med bara mynt
(x) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort
(x) busringt
(x) fångat en snöflinga på tungan
(x) dansat i regn
(x) skrivit ett brev till tomten
(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon jag bryr dig om
(x) blåst bubblor
(x) gjort upp eld på en strand
(x) förstört en fest
(x) åkt rullskridskor
(x) fått en önskan inslagen
(x) burit pärlor
( ) sagt till en främling att jag älskar honom/henne
(x) kysst en spegel
(x) sjungit i duschen
(x) burit en svart klänning
(x) drömt att jag gift mig med någon
( ) limmat fast min hand i något
(x) fastnat med tungan i metall
( ) varit en cheerleader
(x) suttit på ett tak
(x) skrikit så att jag inte fått luft
( ) pratat i telefon i mer än sex timmar
(x) stannat uppe hela natten
( ) inte duschat på en vecka
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(x) klättrat i träd
(x) haft en träkoja
(x) blivit puttad i en pool med kläderna på
(x) blivit tillsagd av en främling att du är het
( ) brutit ett ben
( ) fångat en fisk och sen ätit den
(x) fångat en fjäril
(x) skrattat så mycket att du grät
(x) gråtit så mycket att du skrattade
(x) fuskat på ett prov
(x) glömt någons namn
( ) sovit naken

.


I like what you say.


Vinter.

Idag fick jag verkligen känslan av att det var vinter. Frosten bet fast i fönstrets yta och gatans vattenpölar bestod nu av ett tunnt blänkande lager is. När jag susade förbi vårat lilla danderyd på mopeden hjälpte inte ens ett par tjocka ylle vantar, händerna blev ändå röda av kylan. När jag steg in igenom dörren möttes jag av en varm våg av luft och en välbekant doft. Innan jag ens hunnit ta av mig kläderna badade hela staden i ett mörker som endast var upplyst av några få lyktor. I ögonvrån såg jag någonting orange som vilade på köksbordet och i samma ögonblick fylldes min näsa av en minnesfull doft, mandariner. Nu ska jag tända ett ljus och lyssna på musik som ger mig minnen.

List.

KLÄDER
Skor:
Minetonkas.
Sneakers: Svarta eller gräddvita converse
Jeans: True religion
T-shirt: JunkFood, helst urtvättade med bandnamn
Underkläder: VS eller H&M

ACCESSOARER
Väska: Balenciaga
Plånbok: Har ingen tro det eller ej, kör hippie stilen!
Solglasögon: Ray bans pilotbrillor och Wayfarers
Klocka: Har ingen men lånar då och då M s klocka från Emporio Armani

BADRUM
Tandkräm: Aloe vera.
Tvål: Palmolive tror jag..
Parfym: Promesse
Medicin: Nässpray
Vitamin: Mandariner?
Huvudvärkstablett: Ipren


MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Loka päron
Vin: Ingen proffssmakare men helst vitt
Bröd: Grovt.
Glass: Ben & Jerrys Peace of cake, heaven!

HEMMA
Säng: Ikea
Lakan: Vita
Espressomaskin: None
Kylskåp: Borde man veta sånt?


ÖVRIGT
Frisörsalong:
Rabarber på grev turegatan.
Bank: Handelsbanken
Mobiltelefon: Samsung
Färdmedel: Taxi stockholm

Höst.

Nu är det verkligen höst. Det märks. Trädens gröna färg skiftar nuförtiden i en orangeröd färg och täcker varje centimeter av markens yta. Mitt glada hoppfulla sommarhumör har också försvunnit. Det bleknar lika mycket som vädret. Allting faller till marken.

Söndagsmys.

Snart blir det till att sätta sig på den absolut dyngsura mopeden för att åka den långa vägen till vårt närliggande centrum där jag ska möta självaste mathilda. Vi tänkte hyra en film och om jag känner oss rätt blir det säkert en titt in till godisaffären. Me like. Söndagsmys på hög nivå. Sen ikväll måste jag verkligen plugga. Oj, snacka om att jag blev lite förvånad när syster min just gick in och gav mig nybakade scones. Tack! Yummie..

Miserable.


Miss me.

Hur kunde jag vara så dum i huvudet? Jag orkar inte med mig själv just nu, vill bara byta hjärna. Varför ska det vara såhär? Kan inte ens tänka på det utan att tusen frågor dyker upp i min hjärna. Du var underbar..


What if you spoke, those words today i wonder if you miss me now that im gone


Bio.

Vad är grejen med att ändra design på allt och alla? Blogg.se, Facebook? Man är ju lika vilse som i en labyrint! Anyway, idag har jag och Mathilda varit på bio och sett Patrik 1,5. Jätte härlig film tycker jag, och jag gillar inte ens svenska filmer. Den hade en bra blandning, ibland kunde jag inte hålla mig för skratt men med jämna mellanrum skulle det inte suttit fel att gråta en skvätt. Självklart blev vi kära i olika main characters, dock i olika. Typiskt oss. Efter bion satt det fint med en fika och promenad. Förövrigt har jag spanska prov imorgon och det kommer gå lika dåligt som vanligt, jag och spanska går inte ihop..

RSS 2.0