Vinter.

Idag fick jag verkligen känslan av att det var vinter. Frosten bet fast i fönstrets yta och gatans vattenpölar bestod nu av ett tunnt blänkande lager is. När jag susade förbi vårat lilla danderyd på mopeden hjälpte inte ens ett par tjocka ylle vantar, händerna blev ändå röda av kylan. När jag steg in igenom dörren möttes jag av en varm våg av luft och en välbekant doft. Innan jag ens hunnit ta av mig kläderna badade hela staden i ett mörker som endast var upplyst av några få lyktor. I ögonvrån såg jag någonting orange som vilade på köksbordet och i samma ögonblick fylldes min näsa av en minnesfull doft, mandariner. Nu ska jag tända ett ljus och lyssna på musik som ger mig minnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0