Onsdag

Hej allihopa!

Vaknade för en timme sen typ. Har märkt att det verkligen inte kommer självmant att skriva i bloggen. Önskar bara att jag skulle ha flera läsare , det skulle göra mycket gott med lite kommentarer då och då. Men jag förstår , bloggen är inte precis den roligaste i världen utan bilder.
Egentligen skulle jag och en kompis ha solat solarium idag men vi vaknade så sent och hennes träning börjar halv tre så det var ingen bra idé. Nu blev jag jätte sugen på att sola sent på kvällen , typ vid 9 ! Gud va härligt det skulle vara , hmm får försöka övertala alla mina vänner om att det är en underbar ide.

Nu har jag bara en fråga, kan alla som läst min blogg lämna en kommentar ? Snälla ?

Tack.
image36

Feathers

Godeftermiddag !

Dagen har varit så otroligt seg. Vaknade vid kanske halv tio och bara satt och pratade med S som sov här i natt. Hon har precis gjort slut med sin pojkvän så hon är ganska fragile. Fick ett ganska stort ryck idag så jag diskade i köket , städade rummet och började måla om. Det sistnämnda gick inte så värst bra då jag bara målade kanske 1/5 av hela rummet. Men det är småplock.
Blir så otroligt sur på att inte min kamera finns till hands när jag behöver den. Så nu blir det till att fota med mobilen och vi vet alla att jag kan lika gärna rita en bild i paint och den blir snyggare, så vi får se hur det blir med den saken. Knäppte iallafall lite bilder på de underbara färgerna på fjädrar som min kära moder satt upp i hopp om att skapa påsk stämmning, ett hjälp på traven skulle vara att ta bort all dessa bommul på marken som somliga kallar snö...

image34
Biliie the vishion &  The dancers -  Ghost

Torsdag

Godmorgon !

Det kanske inte är så mycket god morgon för er där ute som går i skolan idag men för mig är det lov så då blir det att jag går upp vid runt elva. Just nu sitter jag och försöker få igång SATC på min dator fast min kära syster har stängt in boxen i sitt rum så jag tvingas kolla på internet.
Idag ska jag troligtvis åka in till stan med Sophie och handla lite kläder men jag vet faktiskt inte , alltid när vi är inne i stan brukar vi bara fika och sen dra hem, vi orkar inget mer men nu ska jag fanimej köpa något.
Juste hade precis ett snack med mamma som tycker att jag ska vara hemma nästan hela lovet eftersom jag har varit så himla trött i skolan (?) Ursäkta men andlednigen till att jag varit så trött är att jag har PLUGGAT till klockan två på nätterna så jag inte kan gå upp på morgonen. Därför behöver jag mer social tid att umgås med mina kompisar nu på lovet. Föräldrar är allt bra dumma , ofta jag sitter hemma hälften av lovet och kollar på film...

Nu ska jag sminka mig och kolla på SATC! skriver sen om jag köpte någonting i stan.
image33
©

Kemi labbrapport

Med mycket hjälp av min älskade syster har jag lyckats åstakomma detta :

Syfte: Att avslöja om en blandning innehåller socker.

Material: 
Kemikalier: Kopparsulfatlösning ( CuSO4) ,Natriumhydroxidlösning, Saltsyra, Glukos , Fruktos och Sackaros.

Övrigt material: Provrör, bägare, brännare, trefot och nät

Utförande: Vi börjar med att fylla knappt ett halvt provrör med vatten. Därefter tillsätter vi en halv sked sockerart till blandningen och skakar om. Sedan tillsätter vi 5 droppar Natriumhydroxidlösning och 6 stycken droppar kopparsulfat så att blandningen blir ljusblå. Vi sätter sedan ner provröret i vattenbadet i några minuter. Vi gör samma sak med alla tre sockerarter men då sackaros inte visade något utslag gjorde vi följande: vi fyllde ett provrör till hälften med vatten och tillsatte sockerarten. Sedan tillsatte vi 10 droppar saltsyra ovh värmde sedan provröret i vattenbadet i ett par minuter. Därefter tillsätter vi 15 droppar Natriumhydroxidlösning och 6 droppar Kopparsulfatlösning så att sockerlösningen blir blå. Provröret sätts sedan ner i vattenbadet ett par minuter.

Resultat: Glukosen blev en slags ljusorange färg och fruktosen blev en lite starkare rödorange färg. Sackarosen däremot visade ingen förändring trots de ytterligare sakerna vi tillsatte för att se något utslag.

Kommentar: Det vi har kommit fram till är att alla innehåller socker av något slag men kanske inte av samma sort. Därför behöver man de olika lösningarna för att alla reagerar inte på samma sätt utan behöver olika lösningar för att träda fram. Man kan därför dra slutsatsen att Glukos och Fruktos har ett samband som inte sackaros har.

Slutsats: Glukos och Fruktos reagerar på de första syrorna vi tillsatte medan Sackaros behöver Saltsyran för att ge utslag.

Bra ?

le hair

Somsagt så var jag igår och färgade håret , eller inte färgade så mycket snarare blekte utväxten och lite sånt. Men nu börjar jag fundera på att bli brunett , inte mörkbrunt utan ljusbrunt. Kan verkligen inte bestämma mig då frisören min sa igår att hon tyckte jag passade så bra i blondt att jag inte borde färga det mörkt. Det borde jag ta seriöst eftersom hon trots allt är frisör. Så jag ska nog avvakta lite , men färgen jag vill ha är en blandning av Kenzas och Fashiontoast :
image32

Forever 21

Det har varit ett himla liv om Forever 21 och att de nu shippar till sverige. Men tur som jag har är min farmor på väg till Usa nu så jag kan beställa hem till henne. Nice. Denna söta siden jackan fick följa med i beställningen.

image31
Likey ?

Onsdag

Hallå där ;)

Kom precis hem från skolan. Inte så värst ansträngande dag om man säger så och NU ÄR DET LOV!
Jag känner bara mig allmänt ful , äcklig och deppig. Vet inte varför men ibland är det bara inte min dag. Ikväll tror jag att jag bara ska vara hemma och städa mitt rum , lära mig att sätta in färglinserna och kolla på en film.

Är det någon som har bra tips på hur man sätter in linserna ? För mig är det helt omöjligt och jag har suttit i 3 timmar i streck och försökt. Help!

Nu ska jag göra en kopp té, PussPuss


feel so much stronger now

image30
©

Im back

Hej igen efter en lång skön bloggpaus!

Jag kände verkligen att förut bloggade jag bara för jag tyckte att det vore en rolig grej, men det kändes lite tradigt att alltid blogga varje dag bara för att ha bloggat. Men nu på sista tiden har allt i mitt liv bara fallit ihop och bloggen skulle kännas som en fin kompensation istället för att prata med vänner och familj för en gångs skull. Förvänta er ingenting roligt förutom text under närmsta tiden då min kamera är inne på lagning för 4 gången i rad, men när den återvänder , då jävlar ! Ni kommer att få tacklas med dagens outfit , bilder på allt som är oitressant och en hel massa ego bilder, deal with it !

Idag var det den mest konstiga dagen på länge, vaknade vid 11 och förstod att jag försovit mig. Hade missat matte provet och biologin och kommer inspringandes i mitten av engelskan helt röd i ansiktet. Äter lunch och går sedan hem på grund av att alla i min klass är bortskämda , ovetande idioter som borde skjutas.

Imorgon börjar jag klockan halv 10 och har en lektion sedan ska vi kolla på melodifestivalen i våran skola. Kul... eller ?
Sen är det ett efterlängtat lov, TACK SVERIGE!

Pusspuss

RSS 2.0