Second chances.


Gråta.

Jag känner bara för att gråta. Fan va jag inte orkar längre. Jag bryr mig inte om folk tycker jag klagar. Inget spelar någon roll längre. Inget kan få mig att le, tro det eller ej. Trots att jag på utsidan kan se ut som en glad och lycklig tjej, är det bara falskt. Nuförtiden är gråten i min hals dag och natt, aldrig att det går bort.

Klassresa.


Grattis!

 

Lovisa 17 år! Denna skönhet är min syster och just idag är det hennes födelsedag, säg grattis!

Förvåning.

Man skulle kunna beskriva mig med ett ord denna lördagskväll. Seg! Har gått i stan hela dagen och tagit en fika på fresco. Dock är inte latten ens hälften så god som på foam. Om ni undrar varför jag har varit en sån usel bloggerska så är det för att jag och min kära klass har varit på Gotland sen i söndags. Det var faktiskt rikgtigt roligt, tror det beror på att jag inte alls hade några som helst förväntningar av denna resa så det kom som en stor förvåning när den visade sig vara väldigt härlig.

Dagen jag kom hem var det dags att ta moppe körkort. Och som tur var klarade jag det, hade endast 3 fel. Cred till mig. Så nu är jag en officiell trafikant, look out!


Bild; En dag i visby

Saknad.

Det känns som jag burit på en sten i bröstet hela sommaren. Alltid har det känts som om någonting saknas och det kan kortas av med endast 6 korta bokstäver. Bokstäver som kan förklara så otroligt mycket men också göra en så förvirrad att man bara vill krypa under täcket och aldrig se dagsljus igen. Mest för mig har det varit det sistnämnda. I början kände jag inte ens att det var lönt att gå upp ur sängen, ingenting spelade någon roll längre. Jag visste att vi aldrig skulle ses igen så för mig brast allting i tusen bitar, medans ditt liv fortfarande var i ett. Desto längre tid som gick, blev allting lite bättre. Dock känns det just nu som om aldrig någonting kommer bli som jag hoppats på. Det som skär djupast i mitt hjärta är tanken av att du inte ens kommer ihåg mig, medan jag skulle kunna rita en detaljerad bild av ditt ansikte tusen gånger om..

Your guardian angel.


Åter igen.

Nu sitter jag här åter igen efter 4 timmar på körskolan. Suck säger jag bara. Det är ganska konstigt hur lång tid 4 timmar kan kännas när man sitter och lyssnar på en dödstråkig grabb i för korta brallor när egentligen det går på en pisskvart när man sitter framför datoen eller tv. Anyway nu är alla lektioner slut så det är endast slutprovet kvar. Vi fick göra en övningsdiagnos idag och jag var ett poäng från att bli underkänd, bra jobbat ebba! Men det kan vi tala lite tyst om.

Imorgon bär det av och jag vet verkligen inte vad jag ska förvänta mig så jag låter helt enkelt bli att hoppas för mycket eftersom besvikelser klarar jag inte av.  Dock är jag aningen stressad eftersom mitt rum ser helt hemskt ut och jag måste städa det innan imorgon och så måste jag packa en liten (läs stor) väska inför de 3 stora nätterna borta, save me!

Om ni verkligen vill kan jag visa en före och efter bild på rummet plus att jag hade tänkt lägga upp lite bilder på mina små presenter från le pomme grande!

En outfit.


En outfit kan få slinka in innan det bär av till sängen, dock är den inte särskilt speciell eller fin för den delen!

Kofta: Bikbok
Jeans: replay
Väska: Balenciaga
Skor: Nine west

Gårdagen, eller?



Bild: Gårdagen i bilder, eller i förrgår om man ska vara exakt och titta på klockan! men anyway, läckra bruuds. Hjälp fan nu måste jag sova, upp tidigt imorgon till moppekursen, tjiing!

Picture.


Battered and bruised, broken confused, It's time we both knew, can't stop what I started,
this time we both lose

At the beginning.


Svart.

Det rinner svart vatten ner från Mathildas kropp. Yes du gissade rätt, hon har nu under senaste halvtimmen suttit med hårfärg i håret för att uppnå den perfekta nyansen av mörkbrunt. Vi får se hur det går, men med jämna mellanrum skriker hon till och säger: Det är svart!! Stay tuned...

Iallafall så har vi varit och lunchat på foam idag. Och på söndag bär det av på klassresa till visby..snacka om att jag inte är taggad nånstans på det asså. Känner på mig att jag bara kommer vilja åka hem och tvinga mamma att boka en båt hem. Men jag ska överleva, får inte ge upp..det är ju endast 3 nätter. Får hålla kontakt med la familia så går det nog bra ska vi se. Iallfall så ser jag så jävla äcklig ut nuförtiden så inga outfits lär bli av, tjiing!

Pic.



Små fötter.


Surfade in på dn.se just och vad finner jag där? jo mina små fötter och skor. De blev nämnligen fotade när jag och Mathilda tog en dag på stan..konstigt bara att hennes skor inte fick vara med..undrar varför? Mina är iallafall de svarta i lack och de kommer ifrån Payless Shoesource.

PANIK!

Ännu en dag har gått av sommarlovet, vilket betyder att det är en dag mindre till skolan börjar. Och idag är det utveckligssamtal. Jag orkar verkligen inte. Det kommer vara så jävla stor press på en nu i nian

oj hinner inte fullfölja detta inlägget för mamma ringde och sa att jag ska vara i skolan om 20 minuter, PANIK!

Gårdagen.

Svettigt. Just idag är det 123 grader och vad väljer jag att klä mig i? Jeans och stickad tröja, go ebba!
SItter hemma hos en bacill just nu vid namn Mathilda som rensar ut sin garderob och jag har plockat på mig lite saker, precis som julafton. Sedan ska vi gå och luncha på foam för att sedan bära över alla väskor med kläder till Mathildas mamma. Härligt.

Gårdagen blev inte lika lyckad som vi hade hoppats. Efter några timmars tillfixande slutade kvällen i en soffa med film och sällskap. Kanske inte den kvällen man helst vill ha men det var ändå trevligt.


Bild; Mathilda och Ebba igår.

Nostalgi.



"En nostaligitripp jag sent kommer glömma"

Trött.

And im alone again. Ensam med mina tankar.. och ett par jävligt trötta ögon. Men jag ska gå och lägga mig snart så jag intalar mig själv att det lär bli bättre inom kort. DÅ jag inte behöver gå upp övernaturligt tidigt varje morgon för att sitta och lyssna på en jävla nobody vid namn lars som av hela sitt hjärta försöker lära mig vejningsregler. Behöver jag nämna att han inte lyckas särskilt bra? Trött blir jag också av att mitt rum ser ut som ett jävla bombnedslag och min ursäkt är att det är under progress och lär bli bättre..INTE

Stannade hemma den här kvällen, mest för att jag hade lovat min syster att glugga film med henne, men också för att jag inte har orken att röra mig. Trots detta hatar jag att vara hemma en kväll jag vet att andra är ute och roar sig. Får mig bara att känna mig ensam och att alla har fest utan mig. Fast när jag är ute kanske det är någon enslig stackare som sitter hemma och funderar på exakt samma sak som jag gör nu.

En ängel.

hey bloggen. Det var ett tag sedan. Eller aa kanske inte så länge sen men dåligt med updatering har det iallafall varit.
Innan jag börjar babbla på så måste jag bara berätta om en kille jag träffade igår. Ni skulle sett. Han var så snygg att jag nästan svimmade. Han såg ut som en ängel med blondt lockigt hår, brun hy och bruna ögon. Hans kläder var också de snyggaste som en kille kan ha på sig. Chinos, vit t-shirt och en grå kofta. Mmmmh. Aja nu ska jag sluta babbla om honom eftersom det är en på miljonen att vi ens kommer ses igen och ännu mindre chans att han skulle komma ihåg mig. Sådärja, nu sätter vi punkt där.

Idag så kom systra mi hem från new york, och jag kan ju inte säga att hon hade LITE paket till mig. Nästan mer än till sig själv.. Kan lägga upp bilder senare om ni insisterar.


Dagens jag.



Hör och häpna, en dagens outfit!

Svart tröja Bikbok
Chinos Massimo dutti
Palestinasjal Drottningatan

Är du lycklig?


[ ] Du har en pojkvän/flickvän.
[x] Du har ett eget rum.
[x] Du har en mobil.
[x] Du har en iPod/MP3 spelare.
[x] Dina föräldrar är fortfarande tillsammans.
[  ] Du har fler än 2 bästa vänner.
[  ] Det finns en pool på din gård.
T 0 T A L: 4

[x] Du klär dig som du vill.
[x] Du hänger med kompisar mer än en gång i veckan.
[x] Det finns en dator/laptop i ditt rum.
[x] Du har aldrig blivit nedslagen.
[  ] Du gråter aldrig mer än 3 gånger i månaden.
[x] Du får lyssna på vilken musik du vill lyssna på.
[x] Ditt rum är stort nog för dig.
[x] Människor använder dig inte för den du är.
[x] Du har varit på konserter.
T 0 T A L: 8

[x] Du har över 50 kompisar på Facebook.
[x] Du har bilder på Facebook.
[x] Dina föräldrar låter dig ha bilder på Facebook.
[x] Du får tillåtelser.
[  ] Du samlar på något normalt.
[  ] Du längtar till skolan.
[x] Du önskar inte att du var någon annan.
[  ] Du spelar någon sport.
[  ] Du brukar göra något efter skolan.
T 0 T A L: 5

[  ] Du äger en bil.
[x] Du brukar inte bråka med dina föräldrar.
[  ] Du är nöjd med ditt utseende.
[  ] Du har inget självförtroende alls.
[x] Du har aldrig fått IG i något ämne.
[x] Du har vänner.
T 0 T A L: 3

[x] Du vet vad som händer i världen.
[x] Du bryr dig om folk.
[x] Du är nöjd med ditt liv.
[x] Du kan mer än ett språk.
[  ] Du har ett nick.
[x] Du har ett husdjur.
[x] Du kan hela texten från 5 låtar.
[x] Du har inga "fiender".
[x] Du är en ganska snäll person.
T O T A L: 7

ABSOLUT TOTAL: 27
Multiplicera antalet med 3.
27*3 = 81

81% lycklig? Skulle inte tro det...

Orkar inte.

Jag orkar inte tänka, jag orkar inte se
jag orkar inte skratta, jag orkar inte le

Nu är allting som bortblåst och jag orkar inte mer.
En endaste liten vindpust och jag faller åter igen ner.

Fotstegen som jag tar är inte längre fyllda med lycka och förväntan
Istället är de tunga och vill endast sluta att fungera.

Desto mer jag tänker blir jag mer arg. Mer ledsen. Mer irriterad. Och mindre glad.

Flowers.


It feels like home to me.


Victorias Secret


Bild; Present av S

Mamma mia.

Häromdagen kollade jag och min syster på mamma mia. Det var verkligen en såndär feelgood movie. Vem kan inte tycka att huvudrollen är sjukt snygg? Såg jag ut som hon skulle jag vara en aning nöjd. Hennes hår är underbart!
Men iallafall, filmen är baserad på mamma mia musikalen och handlar om en tjej som ska gifta sig men har 3 tänkbara "pappor" men vill att den rätta ska följa henne till altaret på hennes bröllop. Och lite cred ska sverige ha för att självaste Stellan är med.. Och som flera andra bloggare har skrivt, denna film är ett måste!

Bjussar på en underbar låt också, vem kunde gissat att denna skönheten även har en gudomlig röst?



Pictures.



Skåne 08


Överdos.

Pain in my head kan jag ju börja med att skriva. Ouch. Kom hem från skåne igår och kvällen spenderades hemma hos mig då mina föräldrar stannade kvar i skåne. Ja, vad ska man säga? Det var väl någorlunda lyckat, bortsett från en liten överdos av alkohol. Anyway annars var det bra. Har städat hela morgonen och letat förtvivlat efter min ipod som jag trodde hade blivit stulen men nu fann jag den så hjärtat har lungnat ner sig. Detta är första gången som jag är ensam på kanske 2 veckor så nu ska jag sätta mig och bara ta det lungt. Bilder kommer kanske sen!

Birthday girl


©

©

©

B-day!

Today it is my B-day!

Känns verkligen inte alls som min födelsedag. Gick upp klockan 5 för att följa med min syster till arlanda som åker till le pomme grande i 2 veckor. Suck. Somnade om när jag kom hem. Vaknade av att "okänt" nummer ringer...självklart var det Mathilda och Daniela som sjöng så ehm vackert! Gracias bruds.

Uppvaktades senare av Mamma och Mormor. Fick pengar och lite sånt. Trodde inte jag skulle få ngt men man kan förvånas. En locktång fick jag också så den ska jag prova senare..kanske visar?

RSS 2.0