Lätt hänt

Jag och två kompisar trillade tidigare idag in på ämnet bloggar och den ena kompisen nämnde att hon hade planer att starta en egen och ville att vi skulle komma på med namnförslag. Redan då började tankarna i mitt huvud rulla. Jag har som ni kanske vet inte berättat för någon att jag har en blogg. Somliga kan fråga sig varför men jag har en väldigt bra andledning till varför, till och med ett exempel. Det är en tjej som jag inte direkt känner som går i en skola nära mig som startat en blogg. Hon har skrivit om sin blogg på facebook, playahead, msn och etc etc. Det gör ju självklart att hennes vänner börja följa den så kallade bloggen medan hon skriver allt hon kan komma och tänka på mellan himmel och jord. Jag känner som sagt inte den här människan men av de få gånger jag träffat henne har jag fått samma intryck varje gång, En skrikig, irriterande, dum fjortis. Kalla mig diskriminerande men det är mitt intryck. Iallafall så har hon börjat skriva väldigt "poetiska inlägg" om man kan säga så. Dvs dikter som hon tagit från internet mm. Och där kommer jag fram till min poäng. Läser många av ens vänner bloggen blir det lätt hänt att man börjar forcera fram en person med ett budskap som ska sätta sig där varje dag och skriva så otroligt meningsfulla inlägg att man till slut inte orkar skriva längre. Om ens blogg är till endast för en själv är det lättare att skriva som man själv vill och tycker eftersom ingen läser ens blogg. Som min. Ingen bryr sig om detta inlägg så jag kan lika gärna skriva vad jag tycker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0